1 דקות קריאה
תכנון משרד הייטק​

ידוע כי עובדי הייטק מבלים את מרבית יומם במשרדי החברה בה הם עובדים, זאת כדי למקסם ככל הניתן את הצלחת החברה וכמובן לקבל על כך תגמול בהתאם. כיוון שהעובדים בענף ההייטק חווים תהליכי עבודה שונים מעובדים משרדיים אחרים, יש לשים את צרכיהם בעדיפות ראשונה בכל תהליך תכנון משרד הייטק. משום שתחום זה עוסק ביצירת טכנולוגיות מתקדמות ומתפתחות העומדות בקצב הטכנולוגיה של היום, תהליך התכנון צריך לכלול מאפיינים הקשורים לחדשנות לצד פונקציונליות נכונה עבור העובדים. 

מהם המאפיינים אליהם יש להתייחס בתהליך תכנון משרד הייטק?

כשמדובר על עיצוב משרדים, המטרה הראשונית היא לתכנן סביבת עבודה איכותית ונעימה עבור העובדים בכדי לייעל את תפוקתם. הדבר נכון כמובן גם לעניין עיצוב משרדי הייטק, כאשר יש להתאים את צרכיהם המיוחדים של עובדי ההייטק לתהליכי העבודה היומיומיים בהם הם עוסקים. משום כך תהליך התכנון יכלול יצירת חללי עבודה משותפים לצוות קטן שלעובדים, כאשר לכל אחד מהם מוקצה אזור עבודה אישי ונוח העונה על צרכי העבודה שלהם. כך לדוגמה ניתן לשלב בחללי העבודה מחיצות שקופות עשויות זכוכית ליצירת הפרדה נעימה בין העובדים, עמדות עבודה מודולריות המאפשרות עבודה מל המחשב בישיבה או עמידה וכן תכנון חללי מנוחה ייעודיים המופרדים מחללי העבודה. בכדי להדגיש את החדשניות והיצירתיות המאפיינת משרדי הייטק, חומרי הגלם בהם מעוצבים המשרדים יהיו בקונספט המתאים כמו עיצוב אורבני יוקרתי המעניק גם מיתוג יעיל להצלחתה של החברה. 

יצירת סביבת עבודה נעימה ופרודוקטיבית

האווירה השוררת במשרדי הייטק משפיעה באופן ניכר על היצירתיות והפרודוקטיביות של העובדים, ולכן כחלק מתכנון משרד הייטק אפקטיבי יש לייצר סביבת עבודה שתהיה נעימה אך גם יצירתית. לשם כך האדריכל כולל בתוכניות העיצוב חללים ייעודיים למנוחה ורגיעה במהלך יום העבודה, כך שהעובדים יוכלו לחדש את מרצם וכוחותיהם להמשך עבודה יעיל על אף שעות עבודה מרובות. כך לדוגמה ניתן להקצות חללים משותפים הנפרדים מאזורי העבודה בהם העובדים יוכלו לשבת במשותף למנוחה, ובמקביל לנצל את הישיבה המשותפת לצורך סיעור מוחות מקצועי העשוי להניב שלל רעיונות יצירתיים ומועילים למינוף הצלחת הפרויקט עליו הם עובדים. 

עיצוב משרדי ישיבות רשמיים אך נגישים

בנוסף לחללי עבודה ומנוחה משותפים לכלל עובדי חברת ההייטק, יש להקצות בשטחי המשרדים גם חדרי ישיבות אינטימיים שיאפשרו למנהלים לנהל ישיבות מקצועיות מול עובדיהם. חברות הייטק עורכות ישיבות עבודה רבות בכל יום, וכדי שהחלל ישמור על מאפייניו הרשמיים אך גם יעניק נגישות מלאה לעובדים הנמצאים מחוץ לו – העדיפות היא לתכנן חדר ישיבות מרווח בעל חלונות שקופים שיעניקו פרטיות מלאה למשתתפי הישיבה, ובמקביל העובדים האחרים יזכו לקבל שקיפות מלאה ונגישה בנוגע למתנהל בתוך חדר הישיבות.