1 דקות קריאה
משרד אדריכלות​ -איך תדעו במה לבחור?

אדריכלות היא אמנות. הדרך בה מבנה מוקם ומתכתב באופן הרמוני עם הסביבה והחלל שלו, נעשית על ידי משרד אדריכלות העוסק בתכנון ועיצוב של מבנים למטרות שונות כמו תכנון ועיצוב מבנים ציבוריים, תכנון ועיצוב עירוני וגם תכנון ועיצוב של שטחי מסחר ותעשייה. כדי למצוא משרד אדריכלים מנוסה ומקצועי בתחומו, כדאי בראש ובראשונה להכיר את התחומים העיקריים בהם עוסקים אדריכלים מובילים. 

תכנון עירוני

תכנון עירוני הינו שם כולל לנושא הבנייה בערים שונות ברחבי הארץ, כאשר התכנון והעיצוב של בנייה עירונית כוללת מנעד של מבנים המשמשים למטרות שונות כמו בנייה והקמה של שטחי מגורים, בניית אזורי מסחר ובנייה של מבני תעשייה גדולים הנמצאים בשטח העירוני. כיוון שערים מאופיינות בשטחים ומגרשים רבים ומגוונים, האדריכל נדרש לבצע את תכנון המבנה העירוני על פי תכנית בניין-עיר המפרטת את המתאר העירוני של כל שטח עירוני, ואת מטרות השימוש בו. נוסף על אלו, על האדריכל להתאים את אופי וחזות המבנה לתדמית הכללית של העיר תוך שמירה על המאפיינים המייחדים אותה. 

תכנון מבנים ציבוריים

מבנה ציבורי הינו מבנה המיועד לשימוש כלל הציבור, ומכאן החשיבות בדרך וצורת התכנון והעיצוב שלו. כיוון שמבנה ציבורי עונה על צורך ציבורי קיים, עליו להיבנות בהתאם לדרישות הרשות הציבורית לה המבנה שייך. כדי לעמוד במכלול הדרישות והמאפיינים של המבנה הציבורי העתיד להיבנות, האדריכל מבצע את הליך התכנון בעזרת פרוגרמה תכנונית.פרוגרמה זו כוללת תכנון מסודר וברור של המבנה האדריכלי כמו מטרת המבנה, גודל החללים בו, נתוני הסביבה שלו וצרכיו של הלקוח. כיוון שמדובר על מבנה ציבורי המיועד לשימוש הכלל, ישנם פרמטרים מהותיים הנכללים בתהליך התכנון שלו כמו בטיחות, נגישות, עיצוב הסביבה, עיצוב פנים וכו'. כחלק מתכנון המבנה הציבורי, מיושמים בו חומרי הגלם האיכותיים ביותר וטכניקות בנייה ועיצוב מורכבות ועדכניות שישלבו יחד מבנה ציבורי בעל חזות מרשימה שימשוך אליו ציבור גדול. 

תכנון שטחי תעשייה ומסחר

שטחי מסחר ותעשייה מאופיינים בשטחים גדולים ומרווחים, כיוון ששטחים אלו מכילים מבנים רבי קומות המשמשים לצרכי מסחר ותעשייה. מבנים אלו כוללים בין השאר קניונים, בתי מלון, חברות, מפעלים וכו'. עיצוב ותכנון של שטח מסחרי ותעשייתי מבוצע על ידי משרד אדריכלות מקצועי העוסק בתחום האדריכלות העסקית. הליך התכנון והעיצוב של המבנה והחלל כולל מספר שלבים כמו בחירת שטח ייעודי בעל פוטנציאל ממש להקמת המבנה, התאמת מטרת ושימוש המבנה על פי תכנית התב"ע של האזור, תכנון עיצובי ומרשים המייחד את חזות המבנה ומשלב תכנון עסקי מניב שימנף את הצלחת הפרויקט האדריכלי וימתג את העסק לו המבנה שייך. 

לסיכום, משרד אדריכלות מתכנן ויוצר מבנים אדריכליים המותאמים לרצונות וצרכי הלקוחות תוך הדגשת החלל המרחבי, שמירה על ערכי הסביבה והתאמת החזות העיצובית.