1 דקות קריאה
ניהול מודל אדריכלי BIM העתיד כבר כאן

בעבר אדריכלות הייתה מקצוע שהתבסס על חישובים מראש אשר עלולים היו להתבדות בשלב הבנייה עצמה. לא כל מה שהשרטוטים הדו-ממדיים על הנייר הראו התממש במציאות – וכשלים ונקודות עיוורות של שלב התכנון באו לידי ביטוי בליקויים אפשריים בבנייה עצמה.

כל זה הפך להיסטוריה רחוקה עם המצאת הטכנולוגיה של ניהול מודל אדריכלי ממוחשב BIM MANAGER (BIM – Building Information Modeling)– מודל תלת ממדי ממוחשב המשמש כייצוג מוקטן ומדויק של הבניין המתוכנן להיבנות, על כל נדבכיו השונים – הויזואליים, הארכיטקטוניים והכלכליים כאחד. שיטה זו מאפשרת לייעל הן את שלב התכנון והן את שלב הביצוע של פרויקטים אדריכליים הודות לכך שהיא מסייעת לצפות מראש את כל מה שיהיה כרוך בהמשך בבנייה עצמה.


 ניהול מודל אדריכלי ממוחשב BIM MANAGER – כל היתרונות האפשריים בשיטה אחת 

מהם היתרונות הטמונים בעבודה עם ניהול מודל אדריכלי ממוחשב BIM MANAGER? 

תחזית ויזואלית מדויקת של המבנה – רובנו לא הוכשרנו להתבונן בשרטוט ולדמיין על פיו במדויק כיצד ייראה המבנה שאליו הוא מתייחס. מסיבה זו, לעתים קרובות תכנית הנדסית אינה אומרת דבר לבעלי עניין במבנה שעתיד להיבנות. כך, לדוגמה, יתכן מאוד שמשפחה השוקלת לרכוש בית במגדל דירות יוקרתי תתקשה להבין כיצד הוא ייראה על פי השרטוטים בלבד. בדומה לכך, משקיעים פוטנציאליים יחככו בדעתם פעמים רבות האם להקצות את ממונם לפרויקט כזה או אחר, מאחר שהתכנית גרידא אינה מספיקה כדי להמחיש להם כיצד עתיד המבנה להיראות בעתיד. בעיה זו נפתרת בעת שימוש בניהול מודל אדריכלי ממוחשב BIM MANAGER – המאפשר ויזואליזציה מלאה של הבניין העתידי. כך, דיירים ומשקיעים יוכלו לראות בדיוק כיצד המבנה עומד להיראות, ולהימנע מבעוד מועד מעשיית טעויות שלעתים ניתן להחמיץ בשלבי התכנון והביצוע ללא מודל תלת ממדי מדויק מסוג זה.

זיהוי ומניעת מקרים של התנגשות – הודות לשימוש בניהול מודל אדריכלי ממוחשב BIM MANAGER, ניתן לזהות מבעוד מועד התנגשויות עתידיות של המבנה המתוכנן במבנים או עצמים אחרים בתחום שבו הוא מיועד להיבנות, ולמונען בטרם יגרום הדבר לתקלה העלולה לגבות מהיזם או הבונה מחיר כספי כבד. כך, לדוגמה, ניהול מודל אדריכלי ממוחשב BIM MANAGER יוכל להתריע בפני המתכננים והמבצעים על התנגשות צפויה בין אלמנט שלד של המבנה לבין צנרת תת-קרקעית הקיימת במקום שבו הוא מתוכנן להיבנות, ולאפשר להם להימנע משגיאות ותקלות שיעכבו את ביצוע הפרויקט ויגרמו להם לנזק כלכלי אפשרי.

חישוב מדויק יותר של כמויות חומרים הדרושות לביצוע הפרויקט ומחירן –  בימים עברו, חישוב הכמויות המדויקות של החומרים השונים הדרושים לביצוע פרויקט בנייה היה משימה קשה, מתישה ולא מדויקת שהועסקו בה כמאים שזוהי התמחותם. תוכנת ניהול מודל אדריכלי ממוחשב BIM MANAGER, לעומת זאת, תאפשר חישוב מדויק של הכמויות השונות של כל חומר וחומר הדרוש לביצוע פרויקט הבנייה המתוכנן.

עריכת חישובים הנדסיים בתיאום מלא בין המתכננים השונים – ניהול מודל אדריכלי ממוחשב BIM MANAGER יכול לשמש גם לביצוע חישובים הנדסיים מורכבים בכל הנוגע לאלמנטים השונים של המבנה באמצעות הגדרת תכונות פיסיקליות עבורם (ממוליכות תרמית ובידוד אקוסטי ועד חוזק, משקל וגמישות). היתרון של חישובים אלה שייעשו באמצעות המודל המתקדם והמשוכלל טכנולוגית נובע הן מרמת הדיוק שבה הם ניחנו והן מהתיאום המלא המתאפשר הודות לכך בין מתכנניו השונים של הפרויקט.מכל הסיבות הללו ואחרות ברור מדוע ניהול מודל אדריכלי ממוחשב BIM MANAGER מזניק שנות אור קדימה את כל ענף האדריכלות. 

לאור זאת, סטנדרטיזציה של ענף הבנייה כך שכל המעורבים בפרויקט בניין (מהנדסים, מתכננים שונים, דיירים, יזמים וקבלנים, ועוד עשרות גורמים אחרים) יעבדו לפי מודל זה וייהנו מיתרונותיו, תוכל לתרום רבות לפרויקטים בתחום ההנדסה האזרחית בארץ ובעולם. ואכן, יוזמות רבות כאלו נולדו בארצות שונות ומגוונות, וביניהן ישראל. 

איזו חברה המתמחה בניהול מודל אדריכלי ממוחשב BIM MANAGER עליכם לבחור?

ניהול מודל אדריכלי ממוחשב BIM MANAGER אינו תוכנה ספציפית המצויה בבעלותו של גורם מסחרי כזה או אחר, כי אם שיטה בלבד. על מנת לבחור נכונה את החברה המקצועית, המוערכת והאיכותית ביותר המתמחה בשיטה זו, יש לוודא ראשית כול שהיא עומדת במספר קריטריונים:

 ידע מקצועי עשיר ועדכני – על החברה להעסיק צוות מומחים מהשורה הראשונה הבקיא בכל ההתפתחויות הטכנולוגיות הרלוונטיות בתחום. בסופו של יום, כאשר מדובר בטכנולוגיה עד כדי כך משוכללת ועדכנית, חשוב להיות עם אצבע על הדופק בכל הנוגע לפיתוחים האחרונים. מי שלא יקפיד להתעדכן בכל עת – יישאר מאחור.

ניסיון רב שנים בתחום – לניסיון אין תחליף. לכן רק צוות מומחים שמאחוריו רקורד מוכח של שנות הצלחה רבות בתחום יוכל להבטיח לכם ניהול מודל אדריכלי ממוחשב BIM MANAGER ברמה הגבוהה ביותר, המסוגל להתמודד עם כל אתגר ובעיה שאתם עלולים להיתקל בה בהמשך הדרך. הניסיון הנרכש של מי שמתמחה בענף זה שנים רבות יהיה יתרון משמעותי בבואכם לבחור את החברה המתאימה לכם.

מיומנות טכנית וכישורים מעשיים – רק צוות מומחים שניחן ביכולות טכניות ובכישורים פרקטיים ברמה הגבוהה ביותר הקיימת בענף בעולם כיום יוכל להבטיח לכם ניהול מודל אדריכלי ממוחשב BIM MANAGER שיעמוד בסטנדרטים הבינלאומיים המחמירים ביותר של איכות, קדמה ומקצועיות. אל תתפשרו על היכולות של מי שתבחרו – כי הן חלק משמעותי ביותר מהצלחת המיזם כולו.

תודעת שירות ברמה הגבוהה ביותר – רק צוות מומחים מסור ואכפתי המחויב למתן יחס אנושי, אדיב ונעים לכל לקוחותיו ראוי שתבחרו בו לניהול מודל אדריכלי ממוחשב BIM MANAGER. כי בשורה התחתונה – כולנו בני אדם. וחוויית העבודה שלכם תהיה תלויה גם ביחסי האנוש הטובים של הצוות שתבחרו. לכן בכל הנוגע לתודעת שירות – אין כל מקום לקיצורי דרך ועיגולי פינות.

עמידה בחזית הטכנולוגיה העולמית בתחום זה כיום –  טכנולוגיית ניהול מודל אדריכלי ממוחשב BIM MANAGER ניצבת בחוד החנית של הקדמה הטכנולוגית בזמננו, ומתפתחת ללא הרף כל הזמן. רק חברה המחויבת לעמידה בחזית ההתפתחות בתחום בכל עת, על מנת לא להישאר מאחור, ראויה לכך שתיעזרו בשירותיה בפרויקט שלכם.בחירת חברה המתמחה בניהול מודל אדריכלי ממוחשב עשויה להיות משימה לא פשוטה. עליכם לקחת בחשבון את כל הקריטריונים שלעיל על מנת להבטיח שקיבלתם את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם, עבור פרויקט הבנייה שאתם מעוניינים לקדם ועבור שותפיכם. העולם שאנו חיים בו משתנה בקצב מואץ, וטכנולוגיות הדמיה מתקדמות מאפשרות לכם לדעת מבעוד מועד כיצד ייראה המבנה שאתם מתכננים, להימנע מתקלות וטעויות שהייתם עלולים לעשות אילו הייתם מסתפקים בשרטוטי נייר רגילים, וליצור תיאום מלא בין הגורמים השונים המעורבים בתהליך באופן המייעל את התכנון והביצוע של המיזם כולו. ניהול מודל אדריכלי ממוחשב BIM MANAGER הוא המילה האחרונה בכל הנוגע לוויזואליזציה ותכנון מדויקים ומוקפדים של מבנה עתידי. 

אין שום סיבה שבעולם שתישארו בעידן שקדם למהפכה הווירטואלית – כשיש באפשרותכם להצטרף אליה וליהנות מתכנון וביצוע איכותיים, מקצועיים ומושלמים של פרויקט הנדסה אזרחית. העתיד כבר כאן – אל תתנו לו להמשיך לחכות רק לכם.